Sunday 15 July 2012

Where to store your jewelry?



As I already mentioned in some earlier posts, I really love costume jewelry. I developed this love (read: obsession) while working as an intern at probably worlds most amazing high fashion jewelry company - Erickson Beamon (Showroom Seven NY). You can read my wonderful experience of working there here. 


I own a lot of jewelry and until recently I have been storing it in a number of various decorative boxes while most valuable pieces (which are also gifts and great memories) I keep securely locked.


 Since I learned that I will soon be moving to another country, I have started collecting various storage boxes and even making my own DIY solutions for storing my seasonal clothing pieces, hats, other accessories and lastly jewelry. Jewelry storages I am sharing with you today are actually a great buy and not really a creative DIY solutions, but since some of you requested more DIY posts, I will be soon sharing my "traveling with style", moving and apartment storage DIY tips with you in upcoming post series. 


So lets jump to the point, I got the bellow two amazing jewelry storage boxes from JYSK store in Zagreb  (this is a Danish company I think, which has store locations all over Europe so you can check out their site to see if they are located near your neighborhood). Here is the list of their stores in Croatia.


I went to JYSK store to get this white metal jewelry stand (price: 89,95 hrk) which fits lovely in my shabby-chic decorated apartment but then I also got this see-through box (99 hrk) for my smaller jewelry. 


Once I arranged part of my jewelry on these, I realized that I have much more jewelry left, so I am planning to get another see-through box for my make up and then another but this time silver metal stand for rings (price: 59,95 kn).

Ladies, this is not a sponsored post, I was just thrilled to finally resolve my jewelry storing problem and thought I should share it with you all. How do you store your jewelry lovelies? If you have any DIY ideas, please do share! :)

Photobucket

4 comments:

  1. Draga Katarina, odličan post i ideje, ja sam svoj nakit riješila na način da sam prstenje posložila u plastične kutijice za led, nakit mi svakako stoji u ladicama pa mi je ovo bilo super zgodno rješenje, a i vrlo je pregledno, stane dosta prstenja i sve ih vidiš :-) Ogrlice - kupila sam vrlo jeftino pluto ploče, zakucala male ekserčiće a pluto ploče zalijepila duplexom na unutranju stranu vrata od ormara. Isto vrlo pregledno, samo savjet, ako se stavlja u ormar, ne stavljati u onaj koji se često otvara, morala sam se navići da ne otvaram naglo ta vrata :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dunja, puno ti hvala na super idejama! Ovo ce mi koristiti u novom stanu, u ovom u kojemu sam sada na ormaru imam klizna vrata pa nazalost ne mogu pričvrstiti pluto ploču. Divna ideja s posudom za led! Jako domišljato! Hvala ti puno na savjetima, sigurna sam da ce i drugim curama koristiti.

      Delete
  2. super su mi ove tvoje ideje...ja sam si juce na buvljaku kupila stalak za solje za kafu,onaj fazon kad kupite solje u boji kuhinje,pa treba da stoje na nekom vidljivom mjestu i imaju stalak s kojeg vise i imaju ispod prostor za tanjirice...:)...odlicno izgleda,jako efektno... a ostatak nakita je u ladici i u kutijama za nakit...moracu naci rjesenje za svu tu hrpu nakita,ali vise o tome krajem ljeta kad se preselim...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Daca ;) Gdje ides na buvljak? Imam i ja nekoliko vintage komada s buvljaka. Zadnji puta sam kupila stalak za voce, hrđavo zelene boje i obojila sam ga u bijelo da mi pase uz ostatak kuhinje.

      Imam i ja jos puno nakita u kutijicama, nadam se naci jos jednu vecu kutiju za nakit i stolic za smikanje da do kraja rijesim ovaj problem ;)

      Hvala na komentaru! p.s. pratim te ;)

      Delete